teisipäev, 19. november 2013

Rongitort

Minu poja, kes tähistab sel kuul oma viiendat sünnipäeva, on tõsine uute elektrirongide fänn. Ei möödu päevagi, kui ta ei vaataks Elroni kodulehelt, kuhu rongid sõidavad ja mis uudist on. Seega otsustasin mängutoas toimuval lastepeol teda üllatada rongitordiga.
Sünnipäev toimus pühapäeva õhtul, aga ettevalmistustega alustasin juba laupäeva lõunast. Kõigepealt küpsetasin  kaks biskviiti. Kumbiki 10st munast  (25*32 cm).  Samal õhtul lõikasin mõlemad põhjad ristipidi neljaks ja ladusin nendest kohupiima-vahukoore kreemi ja hapukirsitäidisega vaheldumisi neljakihilise tordi. Kokku kulus tordi vahele 1 kg kohupiima ja 650 ml vahukoort. Seejärel lõikasin kõik neli torti rongi kujuliseks, katsin võikreemiga ja jätsin ööseks külmkappi.

Järgmisel ennelõunal asusin rongi martsipaniga katma. Oletasin, et see võtab mul umbes 3 tundi, aga tegelikult kulus peaaegu kaks korda rohkem. Esimese veduri katmine oli kõige keerulisem. Iga detaili tuli eraldi mõõta ja mõelda. Alatihti vaatasin internetist elektrirongi pilte, et kõik ikka võimalikult ehtsa rongiga sarnane saaks.
Mees viis õnneks lapsed linna peale ja ma sain enamuse ajast rahulikult toimetada.
Vagunite tegemine oli juba oluliselt lihtsam. Esiteks on seal vähem detaile ja teiseks, eks harjutamine teeb natuke ikka meistriks ka. Kogu rongi katmiseks kulus mul umbes 1,4 kga martsipani.
Igal juhul poole neljaks olid mul kaks vedurit ja kaks vagunit valmis. Rongi kokkupaneku jätsin mängutuppa. Kokku pandult sai pikkuseks natuke üle ühe meetri. Kahjuks unustasin seda rongi kaaluda, aga päris raske oli ta küll, ma arvan, et umbes 4 kg võis see olla.

Aega see kõik ju võttis, aga lõpptulemusega olen ise küll väga rahul ja tundus, et ka pojale meeldis tort väga.

Tort minu väiksele rongifännile
Rong eest vaates
Rong lähivaates


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar